Bestuursleden

Rik Bremer

Voorzitter

Wij hebben het mooiste vak wat er bestaat! Om dit beroep goed uit te kunnen blijven oefenen zijn kennis en contact met collega’s en andere professionals in het werkveld nodig, alleen zo kan je jezelf naar een hoger niveau tillen. Dat is wat wij als vereniging uitdragen en ons voor inzetten.

Dries Boink

Verenigingsbureau en Penningmeester

Naast Gediplomeerd Hoefsmid sinds 1997, heb ik in Maart 2013 met een collega Het Nederlands Hoefsmeden Collectief opgericht. Opleiding, Communicatie, en Nascholing zijn naar mijn mening sleutelwoorden voor de hoefsmid van tegenwoordig. Als bestuurslid stel ik mij tot doel: de onderlinge communicatie en de communicatie met andere zorgverleners in de paardenhouderij naar een hoger plan te tillen. Ook educatie van de paardenhouder hoort hierbij, zodat uiteindelijk iedereen zal profiteren van een gezonde sector zowel nationaal als internationaal.

Jacolien Heuvelman

Verenigingsbureau en Secretariaat

Sinds 2023 loop ik mee binnen het bestuur van de vereniging. Naast dat ik het fysieke werk als hoefsmid erg mooi vind, vind ik de kant van het ondernemen ook interessant. Een strakke planning, werken met orde en structuur zijn dingen waar ik blij van wordt. Deze kwaliteiten voeg ik toe binnen het bestuur, om samen met de andere (oud)bestuursleden de vereniging te professionaliseren en tot een hoger niveau te tillen.

Els van der Vorm

Pr en Evenementen

Wij hebben het mooiste vak wat er bestaat! Dat ik dit dagelijks uit mag oefenen, vind ik dan ook nog steeds genieten. Om dit beroep goed uit te kunnen blijven oefenen zijn kennis en contact met collega’s en andere professionals in het werkveld nodig, alleen zo kan je jezelf naar een hoger niveau tillen. Dat is wat wij als vereniging uitdragen en ons voor inzetten. En daar maak ik me graag hard voor als bestuurslid van de NVvH. ik vind het heel leuk om me bezig te houden met het organiseren van evenementen en PR, wat beide goed van pas komt voor de vereniging. Als je mee wilt denken of een goed idee hebt, stuur gerust een mail. En ik hoop je een keer te spreken bij een van onze evenementen of bijeenkomsten!

Mathijs Hordijk

Onderwijs en EFFA

Sinds 2020 ben ik gediplomeerd hoefsmid en zet ik mij in voor de NVvH. Ik houdt mij voornamelijk bezig met het onderwijs. De NVvH probeert dit zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de praktijk. Dit doen wij door samen te werken met de twee scholen die de hoefsmid opleiding aanbieden:

Aeres mbo Barneveld

Zone college Zwolle

Ian van Praag

Smeedwedstrijden

Mijn naam is Ian Van Praag en ik ben sinds 2020 Nederlands gediplomeerde hoefsmid. Sinds 2023 maak ik deel uit van het bestuur van de Nederlandse Vereniging van Hoefsmeden. Binnen het bestuur hou ik mij voornamelijk bezig met het organiseren van de smeedwedstrijden.