C.E.F. Hoefsmid

Certified Euro-Farrier hoefsmid

Vanaf 2004 is de EFFA bezig op verzoek van de nationale verenigingen de opleiding en examens voor Europese hoefsmidsdiploma’s te accrediteren naar deze standaard. Tot op heden zijn de diploma’s van Engeland, Zwitserland, Nederland en Oostenrijk geaccrediteerd. Hoefsmeden in het bezit van een van deze diploma’s kunnen door hun vereniging bij de EFFA worden voorgesteld als Certified Euro-Farrier.

Om hun jaarlijkse Certified Farrier sticker te ontvangen moeten gediplomeerde leden van de vereniging voldoen aan bijscholingscriteria.

• Een hoefsmid die direct na het behalen van het Nederlands diploma lid van de vereniging wordt krijgt direct 10 EFFA kwalificatiepunten . Wordt diegene een jaar later lid krijgt hij/zij ook de EFFA kwalificatiepunten maar dan 8, en zo aflopend
  • Binnen de periode van 5 jaar moet een lid 10 punten verzamelen om de kwalificatie voor een volgend blok van 5 jaar te krijgen. Voor iemand die later lid werd is er dus een kortere periode om de 10 punten te verzamelen.
  • Als een smid in de periode geen 10 punten verkrijgt krijgt hij géén EFFA sticker.
  • Om opnieuw gekwalificeerd te worden moet een smid 10 punten verkrijgen met evenementen bezoeken / bijscholen, de oude punten vervallen. Zodra de 10 punten zijn behaald krijgt de smid weer de kwalificatie voor 5 jaar. Dit is de nieuwe startdatum.
  • Per jaar wordt door het bestuur van de Nederlandse Vereniging van Hoefsmeden bepaald hoeveel punten aan welke activiteit worden toegekend.

Met het voeren van de EFFA sticker en de titel Hoefsmid C.E.F. onderscheidt de kwaliteits hoefsmid zich!

Heeft U verder
nog vragen?

Aarzel niet en neem contact op

Per e-mail