Aankomende vrijdag en zaterdag is het zover!

Voor het eerst organiseren we op vrijdag 18 maart 2022 een leerlingenwedstrijd! Op zaterdag 19 maart 2022 wordt de wedstrijd “Beste allround hoefsmid van Nederland” (BAH) gehouden, waarin gestreden wordt om de Duo Hoof Wisselbeker, georganiseerd door de NVvH.Wij zijn als organisatie verheugd om jou als deelnemer te mogen verwelkomen! Voor het zover is sturen we je bij deze alvast alle praktische informatie over hoe de dag gaat verlopen en wat je kunt verwachten.Praktische informatie

De deelnemers van de wedstrijd op zaterdag zijn verdeeld in 3 groepen. In de bijlage van deze mail vind je het tijdschema, de groepsindeling en de locatiegegevens. We verwachten iedereen ’s ochtends uiterlijk om 8.30 uur. Niet alleen in verband met je eigen deelname, maar ook om de andere deelnemers te steunen en aan te moedigen. Een lunch voor alle deelnemers wordt verzorgd door Tobias van den Heuvel.

Een half uur voor de start van iedere groep is de ring geopend om je bus op de aangewezen plaats te zetten. Je hebt hier tot 15 minuten voor aanvang van je groep de tijd voor. Aansluitend volgt een korte briefing voor de deelnemers van de groep die dan van start gaan. Kijk in het programma hoe laat de briefing van jou groep is.

Door middel van loting krijg je een “eigenaar” toegewezen. Deze eigenaar is je aanspreekpunt over alles wat met het paard te maken heeft dat jij gaat beslaan. Je bent zelf verantwoordelijk voor hoe je dat gaat doen en wat je daarbij nodig hebt.

Beoordeling

Er wordt beoordeeld op 4 onderdelen. Elk onderdeel wordt beordeeld met een cijfer tussen 1 en 10:

• Beslag*

vrijdag jury: Internationaal wedstrijdsmid en lid van de NVvH examencommissie Marcel Willems en internationaal wedstrijdsmid en lid van de NVvH examencommissie Johan Dollen.
zaterdag jury: Hoefsmid en internationaal wedstrijdsmid Douwe Dokter en Internationaal wedstrijdsmid en lid van de examencommissie van de NVvH Gertjan Salm.

• Ergonomie

jury: Humaan Fysiotherapeut Danny Looij.

• Veiligheid

jury: Zaterdag brandweercommandant Peter Rooijakkers Brandweer Oeffelt. Het jurylid op vrijdag wordt nader bekend gemaakt.

• Communicatie

jury: “Eigenaar” van het paard (toegewezen middels loting).

Voorzitter van de jury en arbiter:
Internationaal wedstrijdsmid, Instructeur Hoefsmid Joop Wijnen.

* De punten van het bekappen en het beslaan uit het onderdeel ‘Beslag’ tellen dubbel in de einduitslag.

Winnaar
Degene die in totaal de meeste punten heeft behaald, wint de titel “Beste allround hoefsmid 2022”, met natuurlijk de bijbehorende Wisselbeker. Bij een gelijke eindstand is het aantal punten behaald op het onderdeel “beslag” bepalend voor het vaststellen van de winnaar.
Daarnaast wordt van elke rubriek apart ook een winnaar bekend gemaakt (de overall winnaar is hiervan uitgesloten).

Wij verheugen ons op een leuke en gezellige wedstrijd!
Bij vragen kan je telefonisch contact opnemen met Dries Boink, 06 53 40 88 12.