16 maart 2024

Onze voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Hoefsmeden (NVvH), Rik Bremer, heeft aangekondigd af te treden om meer tijd te kunnen besteden aan zijn familie.

Tijdens zijn verklaring benadrukte Rik dat zijn beslissing om af te treden niet lichtvaardig genomen is. “Als voorzitter van de NVvH heb ik met plezier en toewijding gediend, maar ik voel dat het nu tijd is om mijn prioriteiten te herzien en meer tijd vrij te maken voor mijn familie en mijn opleiding,” aldus Rik Bremer.

Zijn keuze werd op de Algemene ledenvergadering aangekondigd en met begrip ontvangen door de leden van de NVvH. Velen prezen zijn eerlijkheid en toewijding aan zowel zijn familie als de functie binnen het bestuur.

Het vertrek van Rik Bremer werpt echter wel vragen op over de toekomstige leiderschapssituatie binnen de NVvH. Het bestuur van de vereniging heeft aangekondigd dat het een zorgvuldig proces zal doorlopen om een geschikte opvolger te vinden voor Rik, en benadrukt dat het zich blijft inzetten voor de belangen van hoefsmeden in Nederland.

Terwijl de NVvH op zoek gaat naar een nieuwe voorzitter, moedigen wij de leden aan om verenigd te blijven en hun steun te betuigen aan het bestuur gedurende deze overgangsperiode.

Groeten, het Bestuur